Yakıt teknolojileri

Sayısız yenilik, tek bir hedef: daha az sarfiyat.

Yeni Actros'un önceki modele kıyasla sağladığı muhteşem yakıt tasarrufu değerleri. Bunu mümkün kılan sadece tamamen yeniden tasarlanmış motorlar değil. Yakıt tasarrufuna doğrudan veya dolaylı katkı sağlayan pek çok optimize edilmiş bileşenin de bu başarıda büyük payı var. Yenilikçi bir destek sistemi olan Tahminsel Aktarma Organı Kontrolü, yakıt sarfiyatının daha da azaltılmasını sağlayabilmektedir.

Motor, şanzıman, akslar, enerji sarf eden yardımcı donanımlar, sürtünme katsayısı ve yuvarlanma direnci: Yeni Actros'u geliştirirken, yakıt sarfiyatını azaltma konusunda her konuyu dikkate aldık. Yakıt sarfiyatını azaltmaya yönelik tedbirler arasında, ekonomik sıralı motorlara ve gelişmiş motor soğutma özelliğine ek olarak, görev odaklı geniş bir arka aks oranı aralığı gibi teknik gelişmelere de yer verdik.

Yakıt tüketen yardımcı sistemler.

Yakıt tüketen yardımcı sistemlerde elde edilebilecek yakıt tasarrufları da optimize edilmiştir: Örneğin, istendiğinde devreye giren pnömatik kontrol ünitesi, yavaşlama sırasında yakıt sarfiyatını kontrol altına alarak yakıt tasarrufuna katkıda bulunur. Hidrolik direksiyon pompası, düşük motor devirlerinde güç servosunun modüle ediliyor olması sayesinde yakıt tasarrufu sağlar. Standart sunulan yeni artık motor ısısı kullanma sistemi de yakıt tasarrufuna katkı sağlar. Opsiyonel sunulan sıcak sulu yardımcı ısıtıcı ise, motoru ve kabini ayrı ayrı ve dolayısıyla daha ekonomik bir şekilde ısıtarak genel yakıt sarfiyatının azaltılmasına yardımcı olur. Sürtünme katsayısının azaltılması amacıyla, kabinlerin tasarımı en küçük detaya kadar optimize edilmiştir.