Yenilik

Aerodinamiğin ustası.

CLA her ikisidir: akıma uygun ve nefes kesici.

Yenilik

Aerodinamiğin ustası.

CLA her ikisidir: akıma uygun ve nefes kesici.

Aerodinamik mükemmellik.

Aerodinamik mükemmellik.

Sadece binde bir ortaya çıksa bile sert bir mücadeledir. Mercedes-Benz 100 yıldır standart olarak mükemmel aerodinamiğe sahip kaportalar üretmek için çaba göstermektedir. Şimdi bu misyonu CLA ile taçlandırmaktadır: 0,23'lük rekor cw değeri ve 0,51 m²'lik cw x A hava direnci yüzeyi ile Mercedes-Benz model yelpazesi içinde ve tüm diğer standart araçlar arasında aerodinamikte en öndedir. Bu üst düzey değere sadece, 0,22 cw değeri ile CLA 180 BlueEFFICIENCY versiyonu ulaşmıştır. Yalnızca 0,49 m² hava direnci yüzeyi ile büyülü bir sınırı zorlamış ve dünyanın en aerodinamik standart aracı olarak tarihe geçmiştir.
Bu değerdeki en ufak bir değişikliğin etkileri çok büyük olmaktadır. Çünkü aracın hava direnci ne kadar düşük olursa yakıt tüketimi de o kadar düşük olur. Sonuç olarak, cw değerinin her binde biri araç verimliliğini etkilemektedir.

CLA 180 BlueEFFICIENCY: karma yakıt tüketimi: 5,0 l/100 km, karma CO2 emisyonları: 117 g/kmYakıt tüketimi ve CO2 emisyonları ile ilgili verilen değerler, öngörülen ölçme yöntemine (§ 2 Nrn. 5, 6, 6a Pkw-EnVKV yönetmeliğinin geçerli olan metnine) göre belirlenmiştir. Bilgiler, münferit bir araç ile ilgili olmayıp, bir teklifin parçası değildir; sadece çeşitli araç tipleri arasında karşılaştırma yapma amacına hizmet ederler. Değerler, tekerleklere/lastiklere göre farklılık göstermektedir.

Araç etrafından akıllı hava akışı.

Araç etrafından akıllı hava akışı.

Aerodinamik yardımıyla araç sadece daha verimli olmaz, aynı zamanda daha sessiz çalışır. Aerodinamik, aeroakustik ve rüzgar tüneli merkezi müdürü Dr. Teddy Woll gerçekte etkinin ne kadar büyük olduğunu belirtiyor: "Hesap basittir: Hava direncinin 10 puan iyileştirilmesi, 0,1 litre yakıt tasarrufu demektir. Otobanda giderken 100 km için ortalama olarak çeyrek litre yakıt tasarrufu sağlanabilir. Bu etki, yapıyı hafifleştirecek önlemler ile oluşturulmak istendiğinde araç 35 kg daha hafif olmalıdır. Fakat rüzgar sesi de aerodinamik dahilinde bir disiplindir. Daha az hava türbülansı, araç içinde daha az gürültü olması anlamına gelir. Ve CLA ile sadece akıma uygun olmakla kalmayan, aynı zamanda iç mekanda da sınıfının en sessiz aracına sahibiz."

Genişletilmiş ayrıntılar.

Genişletilmiş ayrıntılar.

CLA hava akımında ustaca süzülmektedir: Çok sayıda teknolojik yenilik ile mühendisler hava direncini minimum seviyeye indirmeyi başarmıştır. Örneğin bir çıtalı ızgara ile donatılmış olan, ancak yalnızca motor ilgili soğutmayı talep ettiğinde açılan radyatörde olduğu gibi. "Alt tabanı geniş bir yüzeyde kaplayarak ve arka aksın orta alanını aerodinamik açıdan optimize edilmiş son susturucu ve difüzör ile donatarak aracın altındaki hava akımını iyileştirdik", diye açıklıyor Dr. Woll.
"Ayrıca özel aerodinamik tekerlekleri ve çentikli tekerlek spoyleri ile tekerlek etrafındaki hava akışını açık biçimde azalttık.
Buna, bagaj kapağı ve arka lambalarda, hava akımını araç arkasında daha iyi toplamamızı sağlayan çentikli kenarlara sahip dinamik arka kısım da eklenmektedir." Böylece ideal hava akışı uyumunun mükemmel tasarlanmış bir formla birlikteliği ortaya çıkmaktadır.

"Çoğu zaman milimetreler söz konusudur."

"Çoğu zaman milimetreler söz konusudur."

Aerodinamik ve tasarım el ele. Geliştirme çalışmalarının ilk aşamalarında Dr. Woll tasarımcılar ile birlikte çalışmıştır. "İlk 1:4 modellerde oranları birlikte belirledik ve rüzgar tünelinde aerodinamik üzerinde çalıştık. Burada iyi bir ortak çalışma önemlidir, çünkü genellikle milimetreler söz konusudur. CLA'da mükemmel biçimde görülebileceği gibi iyi bir aerodinamik ile kusursuz tasarım arasında bir çelişki yoktur. Esasen toplam konsept önemlidir ve bu aynı zamanda tüm serilerde CLA'nın rekor cw değerine ulaşılamamasının da nedenidir" diye açıklıyor aerodinamik uzmanı. "Yine de kompakt araç ailemizin diğer modelleri de cw değerinde üst düzey değerlere ulaşmıştır." Hava akışına uygun modeller yaratmaya uğraşan mühendislerin, rekoru bir kez daha geçme hedefiyle optimize edilebilir ayrıntı arayışları sürmektedir.