Daimler “IT Hizmetleri Merkezi”ni İstanbul’da hizmete açtı

Daimler “IT Hizmetleri Merkezi”ni İstanbul’da hizmete açtı

Mercedes-Benz Türk’ün ana şirketi Daimler, dünya çapında büyümeye devam ederken en büyük yatırımlarını bilgi teknolojileri alanına yapıyor. Global IT stratejisi kapsamında Türkiye’yi “bilgi teknolojileri üssü” olarak konumlayan Daimler, İstanbul’da 2.800 m2 alan üzerine kurulan “IT Hizmetleri Merkezi”nin yeni binasını hizmete açtı. Toplamda 13 Milyon Euro’nun üzerinde yatırım yapılması planlanan “IT Hizmetleri Merkezi”nde, şu anda 145 olan Türk IT uzmanı sayısının da 2015 yılı sonuna kadar 200’e çıkarılması hedefleniyor.

Daimler, Türkiye sayesinde çok daha güçlü bir IT yapısına sahip olacak

 

Daimler’in IT ağında SAP lojistik sistemleri geliştiren ilk ve tek merkezi olan İstanbul’daki küresel IT Hizmetleri Merkezi, SAP sistemlerinin Türkiye, Avrupa, Orta Doğu ve Afrika (EMEA) bölgelerinde uygulayıcısı rolünü de üstleniyor. Ağırlıklı olarak Almanca konuşulan bölgelerdeki lojistik, üretim ve İK konularındaki SAP uygulamalarından sorumlu olan IT Hizmetleri Merkezi, Daimler bünyesindeki SAP uygulama, geliştirme ve tedariğin yeniden yapılandırılmasında ve hizmet sunma süreçlerinin optimizasyonunda önemli bir görevi yerine getiriyor. Almanya’dan sonra bilgi teknolojileri alanındaki ilk ve en büyük global yatırım olması nedeniyle Daimler’in Türkiye’ye duyduğu güvenin önemli bir göstergesi kabul edilen Mercedes-Benz Türk IT Hizmetleri Merkezi’nin açılışını yapmak üzere, Daimler’in üst düzey IT yöneticileri İstanbul’a geldi. Merkezin açılış toplantısı, Daimler AG Bilgi Teknolojileri Başkanı Dr. Micheal Gorriz, SAP Hizmetleri Direktörü Dr. Guido Vielsack, SAP &Sistem Yaygınlaştırma Servis Dağıtım Merkezi Türkiye Bölüm Müdürü Stefan Rosenwald, Mercedes-Benz Türk A.Ş Direktörler Kurulu Başkanı Rainer Genes ve İnsan Kaynakları Müdürü Salih Ertör’ün katılımıyla, 08 Nisan 2015 tarihinde gerçekleşti.

Türkiye öncü ülke oldu

Türkiye öncü ülke olduKüresel IT ağını geliştirme çalışmalarında öncü konumda olan Türkiye’nin ardından Hindistan ve ABD’de de IT hizmet lokasyonları kuran Daimler, dünyada SAP hizmet sunumlarını, bu bölgelerdeki IT Hizmet Merkezleri tarafından karşılıyor. Bu sayede bütün IT uygulamalarının etkili, hızlı bir şekilde ve planlamada üst düzey güvenlik çerçevesinde hizmete sunulması sağlanıyor. Dünya çapındaki SAP çalışmaları Türkiye ve Hindistan’daki yeni IT Hizmet Merkezleri tarafından yürütülen Daimler IT ağı, böylece sinerjilerden faydalanma ve en iyi uygulamaların karşılıklı paylaşımını destekleme imkanına sahip. Daimler, SAP uygulamasının son tasarımından uygulama ve destek aşamalarına kadar tüm hizmetleri sunan yeni IT Hizmet Merkezleri’nde çalışanlarının yeteneklerinin geliştirilmesine öncelik verirken, tesislerini de büyütme hedefiyle yatırımlarına devam ediyor.