Aksaray Fabrikası

X10: Actros’ların Arasında

El elden üstündür, diyerek, X-Class’ımızın büyük ağabeylerinin yanına gittik… Fakat, dünyanın zorlu açılara sahip test alanların birinde kabiliyetlerimizin sınırlarını zorlamak da, ayrı bir keyifti!..

38°20’58.10”K 33°58’04.38”D

Büyüklere Saygı

Ne güzel bir tesadüf ki, Mercedes’in ilk pickup modeliyle Kuzey Doğu - Güney Batı çizgimizin tam üstünde Aksaray’daki Mercedes-Benz Türk Kamyon Fabrikası var idi…

1986 yılında öncelikle iç pazar için üretime başlamış olan Mercedes-Benz Türk Aksaray Kamyon Fabrikası’ndan çıkan çeşitli tonajlardaki kamyonlar, bugün 6 ton ve üzeri kamyon pazarında en güçlü konuma sahip. 700 bin metrekarelik arazi üzerinde 155 bin metrekarelik kapalı alanından Çeyrek Milyonluk kamyon üretim adedini aşan Aksaray Fabrikası, kataforez astar boya tesisi, modern kaynak robotları, en güncel cihazlarla donatılmış malzeme ve ölçüm laboratuarları gibi birimlerle en üst düzey ürün kalitesine sahip, Daimler AG’nin göz bebeği fabrikası…

2003 yılında ISO çevre sertifikasını almış olan, 470.1 Milyon Euro yatırım yapılmış Aksaray Kamyon Fabrikası’nda 2001 yılından bu yana da üretilen kamyonların büyük çoğunluğu, başta Batı Avrupa ülkeleri olmak üzere tüm dünyaya ihraç ediliyor… Yurtiçi ve yurtdışı pazarlardaki müşterilerinin beklentilerine ve özel isteklerine de hızlı yanıt verebilecek montaj esnekliğine de sahip… Tüm dünyaya mühendislik ihraç edilebilmesi hedefinde 8.4 Milyon Euro’luk yatırımla bünyesinde inşaa ettiği AR-GE Merkezi’nin tamamlanmasıyla ise, Daimler AG global ağı içerisinde tüm dünyaya yol testi ve mühendislik hizmeti sunan “Tek Merkez” olma özelliğine de kavuşmuş… İçinde yüksek verimlilik sağlayan, çevreyi olumsuz etkilemeyen ve iş kazalarının önüne geçen 46 adet robotun görev yaptığı fabrikada “Hacıvat ve Karagöz” ismi verilmiş ilk tavan punto robotu, ağır taşıma işlerini üstlenmiş üretime destek veren 22 adet AGV yani sürücüsüz otonom araç da ayrıca dikkat çekiyordu…

Türkiye’de 32 yıldır en fazla kamyon ve çekici üreten ve 55 binlik ihracat barajını geçebilmiş tek kamyon tesisi olan Aksaray Kamyon Fabrikası’nda ürün gamı, 2016 yılında tamamen yenilenerek Euro 6 motor dünyasına adım atılmış… StreamSpace, BigSpace ve GigaSpace kabin üretimine de başlanmış olan fabrika aynı zamanda farklı ve daha güçlü motor seçeneklerini devreye alarak Türkiye pazarına sunmaya başlamış. AROCS ve ACTROS, 420 ve 450 beygir gücündeki motorlara ilave olarak; 480, 510, 530, 580 ve 630 beygir güçlerinde yeni motorlarıyla artık istenilen güçte motor, istenilen büyüklükteki kabin ile sipariş edilebiliyor.

Yani 300’den fazla tip araç ve 250.000 kamyon bu fabrikanın üretim bantlarından inerek müşterileri ile buluşmuş… Bu hacim, Türkiye tarihinin en yüksek kamyon üretim rakamını oluşturuyor…

Unimog Alanında

X-Macera’mız, bu sefer gerçek doğada değil, bir motorlu aracın sokulabileceği en zorlu test alanlarından birinde!..

Aksaray Kamyon fabrikası ziyaretimizde, üretim binalarının arasına kurulmuş, tüm açıları Unimog’ların maksimumları için özel olarak hazırlanmış, bir mekanik aracın aşabileceği en zorlu beton ve toprak karışımı test alanında X-Class’ımızın limitlerini test etme imkanımız de oldu.

Yüzde 90 yani 43 derecelik yaklaşma ve uzaklaşma diklikleri, yüzde 60 yani 30 derecelik iniş ve çıkış rampaları, yüzde 80 yani 38 derecelik tırmanma eğimlerinde, yükseltilmiş ve suspansiyonu geliştirilmiş X-Class’ımızla adeta lunaparkta eğlenir gibi oynadık… İndik, çıktık, tırmandık… Yanal geçişleri ve en ekstrem açıları zorladık!.. Buraya Unimog’lardan sonra tırmanabilen ilk ve tek motorlu araç olarak, coştuk ve başarımızı kutladık!.. X-Macera’da dolaştığımız gerçek arazideki kabiliyetlerimizin teyidini almış, kapasitemizi onaylatmış olduk!..

Unutmadan belirtelim, Mercedes-Benz Aksaray Kamyon Fabrikası’nda onbinlerce kişiye eğitim vermiş, Unimog’ların test yöneticisi Halil Eryılmaz bile, X-Class’mızın bu test tepesindeki limitlerini görünce, şaşkınlığını gizleyemedi!..

Evet, artık, “Türünün X Örneği”, kendini bir kez daha kanıtlamış olarak, yepyeni heyecanlara doğru yoluna devam edebilirdi!..

Konya Geçişi

Orta Anadolu platosunun Güney Batı ucunda Selçukluların ve Karamanoğullları’nın eski başkenti Konya, tarih öncesi çağlardan, yani M.Ö. 3000’lerdeki Cilalı Taş Devrine  uzanan dönemlerden beri önemli bir yerleşim yeri… Prehistorik, Hitit, Frig, Kimmer, Lidya, Pers, Büyük İskender ve Romalıların izlerine kadar Konya ve çevresinde bulgulara rastlanıyor… Karahöyük ve Çatalhöyük de, tüm bunların en güzel kanıtları… Sert step ikliminin gündüz ve gece sıcaklık farklarıyla Türkiye’nin en sisli ovası, yazın en kurak, kışın en soğuk İç Anadolu kenti, Konya… Anadolu’nun en az yağış alan yeri olmasına rağmen, Türkiye’nin tahıl ambarı… Şimdilerde ise, ayrıca, Türkiye’nin en önemli sanayi şehirlerinden biri!..

Şeb-i Arûs Törenleri, Mistik Müzik Festivali, etli ekmek, sec arası, bamya ve yoğurt çorbası, tirit ise, Konya denince ilk akla gelenler…

Elbette, X-Class’ımız, “Аkıl bütün gidilеcеk yollаrı bilsе bilе, gеnе аşk yolunu bilеmеz, şаşırır kаlır.” diyen Mevlânâ’nın 800 yıllık dergahını da ziyaret etti…

Keşke, vaktimiz daha çok olsaydı ve dört fil ayaklı Yeşil Kubbe’nin altında biraz dinlenebilseydik…

Sille Çayı

Kayalara oyulmuş mezarlar ve tapınaklarıyla 5 bin yaşındaki Sille’deyiz… Konya’nın hemen üstünde… Romalılardan Osmanlılara izler, birbirine karışmış… Moloz taştan kiliseler, camiler, hamamlar, çeşmeler, köprüler ve zengin ahşap işçilikleriyle evler ile bu küçük köy, çok farklı kültürlerin bir arada kardeşçe yaşamayı başardığı, diğer bir çok Anadolu örneklerinin belki de en güzeli… Çömlekçilik, halı ve kilim, mumculuk, binlerce yıldır Sille’nin el sanatları olmuş… İsmi de su perisi anlamında Sylla’dan geliyor…

Bu yoğun tarihi doku içinde Pick-Up teknolojisinin en modern özelliklerine sahip X-Class’ımız, tam bir kontrast oluşturarak, dar sokaklardan ilerliyor ve fotoğraflarımıza yerleşiyor…

Bu kadar şehirli olmak yeter!.. Bizi Burdur yönünde yine gerçek doğal zorluklar bekliyor!.. Sınırlarımızın ötesine doğru, devam ediyoruz…

Aksaray Fabrikası

        

Lorem Ipsum