2016'da sessizce, Goop’un CEO'su unvanını resmi olarak devraldınız. Bu rolü üstlenmek konusunda oldukça temkinliydiniz. Neden bunu sesli bir şekilde ilan etmediniz?

 

Doğrusu bunu başarabileceğimi gerçekten bilmiyordum. Benim için bu role adım atmak cesaret gerektiriyordu. Dünyaya bir şey duyurmadan önce bunu yapabileceğimi kendime kanıtlamak istedim. İşletme okumadım, üniversiteyi bile bitirmedim. Kendime “hayat okulundan” bir tür MBA vermek zorunda kaldım. Yaparak öğreniyordum ve halen de öğrenmeye devam ediyorum.


Peki o zaman hızla ileri saralım ve bugüne gelelim: kendinizi kanıtladınız diyebiliriz. CEO olduktan sonra geliri ikiye katladınız.


Üçe katladım.


Affedersiniz, üç katına! Şirketin büyümesini önemli ölçüde artırdınız. CEO’luk tanımına, böyle bir büyüme sağlamak için gereken hangi fikirleri getirdiniz?


Birkaç şey vardı. Her şeyden önce, şirket L.A. ve New York arasında dağıtılmıştı, ki bu gerçekten zordu. Benden ve mutfak masasındaki oturduğum iki kişiden gelen fikirle daha başlangıçta sahip olduğumuz girişimci ruhla şirketi yeniden canlandırmamız gerekiyordu. Bu duyguyu kaybetmiştik, bu yüzden herkesi aynı yere geri getirmek istedim. Ayrıca ne yapmak istediğim ve nereye gitmek istediğimiz konusunda da net olmalıydım. Şirkete “maskülen ruh” dediğim şeyi getirmemiz gerekiyordu. Demek istediğim, bir şirket başladığında, Silikon Vadisi'ndeki bir garajda birkaç adamla olsa bile, kuruluş şekli çok kadınsı çünkü kendi doğasıyla hayata geçiriliyor. İşbirlikçi, tutkulu, yaratıcılıktan beslenen. Ve tüm bunlar dişiliğe atfettiğimiz nitelikler. O zaman belli bir noktada; yapılandırma, itaat ve iş gücü gibi, daha çok erkekliğe atfedilen unsurlar katmaya başlamalısınız.
 

Gwyneth Paltrow Röportaj

Her zaman bir trend öncüsü ve küratör oldunuz. Ürün geliştirme ise içgüdüseldir. Sadece içinde bir yerlerde bir şey için bir pazar olduğunu hissedip müşterilerden gelen bilgilere bakmak ve daha sonra veri odaklı yaklaşımla bir ihtiyaca hizmet etmek arasındaki dengeyi nasıl buluyorsunuz?

Bu gerçek bir denge. Verilerin ve sezginin kesişimi, benim için muhtemelen işe dair en heyecan verici kısım. Birçok konuda doğuştan gelen güçlü bir içgüdüm var, bu yüzden veriyle çalışmak büyüleyici. Bazen sizi destekler ve bazen de tam ters yöne gitmenizi söyler. Birbirinden farklı on bin yol bulabilirsiniz, bu inanılmaz. Anlamak her zaman önemlidir; müşterinizin kim olduğunu, nerelerde bulunduğunu ne istediğini ne yaptığını, ne okuduğunu, ne satın aldığını veya almadığını bilmek.
 

Görüyorum ki veriyle çalışmak sizin için gerçekten büyüleyici! Biraz da finansal yönü hakkında konuşalım: Sermaye oluşturmak için dışarı çıktığınızda nasıl bir deneyimle karşılaştınız?

 

Başlangıçta gerçekten zordu ve ilk adımı atmak ve bir ekip kurmak istiyorsam para toplamam gerektiğini biliyordum. Bir sürü toplantı yapılması gerekti ve bu adamların birçoğunun sadece eşlerine gösterebilecekleri selfie'ler istedikleri ortaya çıktı. Zaten kadınlar için zor olduğunu düşünüyorum, çünkü girişimci kapitalistlerin çoğu erkek ve onlar benimki gibi bir işe ihtiyaç duymadıklarını düşünüyorlar. Sık sık “Anlamıyorum” serzenişlerini duyuyordum ve genellikle “Peki, bunu almanı beklemem ama karının hoşlanmasının bir nedeni var” şeklinde yanıtladım. Bu oldukça olgunlaştırıcı bir süreçti. Zamanla işleyen ve büyüyen bir işim olduğunda, çok daha kolay hale geldi.

 

Emin olamadığınız konularla ilgili oldukça açıksınız. Bu, özellikle erkek girişimciler için alışılmadık bir durum. Ancak birçok kadın girişimci bile güçlü bir cephe oluşturdu. Belli zafiyetlerinizin ortaya çıkmasından endişe ediyor musunuz?

 

Hayır, doğal olarak savunmasızım. Bu işe tepeden düştüm ve tüm alakalı kısaltmaları ve anlamlarını sıfırdan öğrenmek zorunda kaldım. Bazen Amerika'nın en aptal insanı gibi hissettim. Aslında, bir toplantı sırasında masanın altında işle ilgili kısaltmaları Google’da arattığımı hatırlıyorum: “Bu ne anlama geliyor?” Ve biliyor musun, umurumda değil. Kendime, sadece biri başından savacak olsa bile soruyu sormayı taahhüt ediyorum.
 

Gwyneth Paltrow Röportaj

Şöhretinizin Goop’un kuruluşunda olumlu veya olumsuz bir etkisi olduğunu düşünüyor musunuz?

İkisi de var. Gwyneth Paltrow olmasaydım, bir platformum olmazdı ve bültenime kimse kaydolmazdı. Eğer ünlü olmasaydım ve 2008'de iyi tarifler ve seyahat içeriği yazmasaydım, New York Times'da bunu neden yaptığımdan şaşkına dönmüş üç sayfalık bir makale olmazdı. İnsanların kadınların birden fazla şey olmak istediğini anlaması zor. Hem anne hem de cüretkar, hem komik hem de zeki ya da hepsi birden olmak isteyebilirler. İnsanlar karmaşık olduğumuzu anlamakta zorlanıyorlar. Biz kadınlar kesinlikle farklı bir mikroskopla görülüyoruz. Ama elimden geldiğince bu durumdan etkilenmemeye çalışıyorum.

 

Gwyneth ve Goop: Oyuncu, yaşam tarzı blogunu sağlıklı yaşam, fitness ve sağlık odaklı uluslararası aktif bir işletmeye dönüştürdü. Goop, kıyafetlerden, aroma kokularına kadar geniş bir ürün yelpazesi sunuyor. Şirketin en son açıklanan değerlemesinde ederinin 250 milyon $ olduğu tahmin ediliyor. Şu anda yaklaşık 250 kişi çalışmakta ve kendi Netflix serisine sahip.