Şimdi elektriğin Mercedes’i var.

Geleceğin mobilitesini keşfedin.

EQ Power'ı Keşfedin


Daha çok güç, daha az tüketim.

EQ Power'ı Keşfedin


Daha çok güç, daha az tüketim.

Plug-in hibrit sürüşlü EQ Power modellerimiz, her iki dünyanın da en iyilerini birleştirir: bir motorun dinamizm ve verimliliği ile bir yanmalı motorun menzili. Şehir trafiğinde tamamen elektriksel olarak hareket edebilir, aracınızı evde ya da dışarıdaki şarj istasyonlarında şarj edebilir ve uzun yolculuklarda birbirlerine yakın mesafedeki şarj duraklarının rahatlığından faydalanabilirsiniz.

EQ Power sürüşünü anlama


EQ Power sürüşünü keşfedin.

Elektrikli motor ve benzinli motorun birleşimi tamamen yeni bir sürüş deneyimi sunuyor. Özel EQ Power sürüş bileşenleri hakkında daha fazla bilgi edinin.

EQ Power sürüşünü anlama


EQ Power sürüşünü keşfedin.

Elektrikli motor ve benzinli motorun birleşimi tamamen yeni bir sürüş deneyimi sunuyor. Özel EQ Power sürüş bileşenleri hakkında daha fazla bilgi edinin.

Mercedes-Benz EQ Power: plug-in hybrid drive.

Şarj girişi

Lityum-iyon yüksek voltajlı aküler, arka tampon üzerindeki şarj girişi kullanılarak şarj edilebilir.

HV lityum-iyon akü

Bir varış yeri girildiğinde, HV lityum-iyon akünün şarj/deşarj seviyesi, yolculuğun tüm gidişatı boyunca optimum enerji kullanımı için kontrol edilir.

Elektrikli motorla birleşen hibrit vites

İçten yanmalı motor ve elektrikli motor, 9G-TRONIC otomatik vitesle birleştirildi.

İçten yanmalı motor

Modele bağlı olarak, 4 ya da 6 silindirli içten yanmalı motorlar, hibrit modülerle ve bataryalarla birleştirilmiştir.

Geri kazanımlı fren sistemi

Ayağınızı gaz pedalından çekerek (iptal modu) veya fren yaparak yavaşladığınızda elektrikli motor, bir alternatör olarak işlev görür ve tekerleklerde fren torku üretir. Geri kazanılmış elektrik enerjisi şarj seviyesini artırarak aküye geri akar.

Plug-in hibrit sürüş modları


Plug-in hibrit sürüş modları.

Plug-in hibrit sürüş modları


Plug-in hibrit sürüş modları.

The selected drive mode is displayed in the plug-in hybrid's instrument cluster.

Intelligent drive yönetimi, mümkün olduğunca verimli bir şekilde enerji üretmek ve maksimum bir mesafeye ulaşmak için otomatik olarak ideal yanmalı motor ve elektrikli motorun birleşimini seçer. Fakat sürüş modları arasında tek tek geçiş yapabilirsiniz. Sürüş programına bağlı olarak, dört sürüş modu mevcuttur:

  • Hibrit: Elektrik modu, itme ve geri kazanım gibi tüm hibrit fonksiyonlar mevcuttur ve mümkün olan en düşük tüketimi sağlamak için sürüş durumuna ve rotaya göre otomatik olarak devreye alınırlar.
  • E-MODE: Sadece elektrik enerjisiyle sürüş içindir.
  • E-SAVE: HV lityum-iyon akünün şarj seviyesi korunur – daha sonraki bir noktada sadece elektrik enerjisiyle sürüş için. Elektrik modu bu nedenle sadece sınırlı ölçüde kullanılabilir.
  • CHARGE: HV lityum-iyon aküyü yolculuk sırasında yanmalı motor ile şarj eder. Elektrikli mod sadece burada kullanılamaz.

Rotaya dayalı kullanım modu stratejisi


Hareket halindeyken ileri bakın.

Rotaya dayalı kullanım modu stratejisi


Hareket halindeyken ileri bakın.

Rotaya dayalı kullanım modu stratejisi, kapsamlı bir şekilde, en etkili sürüş konusunda sizi destekliyor. Sistem, COMAND Online, multimedya ve navigasyon ön hazırlığı verilerini kullanarak ideal sürüş modu sıralarının düzenlenmesinden sorumludur. Bir varış yeri girildiğinde, HV lityum-iyon akünün şarj/deşarj seviyesi, yolculuğun tüm gidişatı boyunca optimum enerji kullanımı için kontrol edilir.

Sonuç olarak bu özellik şehir sınırlarına ulaştığınızda şarj edilmiş bir akü gibi öğeleri garanti eder, böylece dur-kalk trafiğini etkin bir şekilde kullanabilir ve elektriksel olarak mümkün olduğunca sık bir şekilde sürebilirsiniz. Şehir sınırları dışında, rotaya dayanan kullanım modu stratejisi, lityum-iyon yüksek voltajlı akülerin her zaman yolculuğun geri kalanı için en ideal şekilde şarj edildiği anlamına gelir.

Dokunsal gaz pedalı


Dokunsal gaz pedalı.

Dokunsal gaz pedalı


Dokunsal gaz pedalı.

Dokunsal gaz pedalı, sürüş modunu daha kolay değiştirir: E-MODE'da elektrikli sürüş esnasında gaz pedalında bir basınç noktası hissederseniz, mevcut maksimum elektrik enerjisini anımsamışsınızdır. Pedala basmaya devam ederseniz yanmalı motor devreye girer. ECO Asistanı, verilen bu sürüş durumunda, yanmalı motoru kapatmak için ayağınızı gaz pedalından çekmeniz gerektiğini belirten bir çift darbeyi kullanır.
Geri kazanım ve iptal modu

Geri kazanım sayesinde artan elektrik aralığı


Enerji kazanmak için frene basın.

Geri kazanım sayesinde artan elektrik aralığı: Ayağınızı gaz pedalından çekerek (iptal modu) veya fren yaparak yavaşladığınızda elektrikli motor, bir alternatör olarak işlev görür ve tekerleklerde fren torku üretir. Geri kazanılmış elektrik enerjisi şarj seviyesini artırarak aküye geri akar.

 

Geri kazanım sayesinde artan elektrik aralığı


Enerji kazanmak için frene basın.

Geri kazanım sayesinde artan elektrik aralığı: Ayağınızı gaz pedalından çekerek (iptal modu) veya fren yaparak yavaşladığınızda elektrikli motor, bir alternatör olarak işlev görür ve tekerleklerde fren torku üretir. Geri kazanılmış elektrik enerjisi şarj seviyesini artırarak aküye geri akar.

 

The energy flow within a plug-in hybrid vehicle is illustrated on the media display.
Aşağıda dört geri kazanım seviyesi mevcuttur:
  • D+: İptal modu, geri kazanım yok
  • D: Ortalama geri kazanım
  • D –: Yüksek geri kazanım
  • DAuto: Geri kazanım trafik durumuna bağlıdır