Tarihçe.

Otomotiv tarihinin yıldızlı zamanlarına şahit olun.

Mercedes-Benz’in 100 yıllık yıldızı!

Mercedes-Benz logosunun tarihi
Mercedes-Benz’in 100 yıllık yıldızı
Tekrar oynat

Mercedes-Benz’in 100 yıllık yıldızı!

100 yıl önce “daire” ve “yıldız” bir araya geldi ve otomotiv dünyasını sonsuza dek değiştiren bir sembolü oluşturdu. Mercedes-Benz yıldızının tarihine ama daha da önemlisi nasıl tarih yazdığını keşfedin.

Tarih


Bir yıldıza duyulan 130 yıllık tutku

Mercedes-Benz'in 130 yıllık şirket tarihçesine, Benz, Mercedes ve Mercedes-Benz markalarının tarihi araçlarına, kurucularına, mucitlerine, tarihinde yer etmiş önemli karakterlere ve yarış başarılarına göz atın.

Tarih


Bir yıldıza duyulan 130 yıllık tutku

Mercedes-Benz'in 130 yıllık şirket tarihçesine, Benz, Mercedes ve Mercedes-Benz markalarının tarihi araçlarına, kurucularına, mucitlerine, tarihinde yer etmiş önemli karakterlere ve yarış başarılarına göz atın.

Arka planda siyah-beyaz Benz "Victoria"nın bulunduğu Carl Benz ön görünümden gösterilmektedir.

Tüm hikâyenin başlangıcı olan o kişi, Carl Benz, 1844 yılında doğdu.

  • Motorun gelişimi

    Stuttgart-Cannstatt'daki test merkezi

    Mercedes-Benz

    Stuttgart-Cannstatt'daki test merkezi

    Yönetimle girdiği münakaşanın ardından 1882'de şirketten ayrılan Gottlieb Daimler, Cannstatt’da, ismi Taubenheimstrasse olan bir villa satın aldı. Ardından, villanın sera bölümünü değiştirerek kendi atölyesini kurabileceği bir ek bina yaptırdı. Taubenheimstrasse'nin korunaklı durumu, Daimler ve Maybach'ın yakın ortaklıkları ve araştırmaları için son derece uygundu. Daimler'in vizyonunda, kara, hava ya da deniz, akla gelebilecek her türlü araçta yakıt olarak benzin kullanılması vardı. Bu durumu çözecek teknolojiyi Maybach, Watson adındaki bir İngilizin, pantentlerinden biriyle ilgili yaptığı denemeleri takip ederek keşfetti. Patente göre regüle edilmeyen sıcak kanallı ateşleme sistemi ile daha hafif ve güçlü motorlar üretilebilirdi. Cannstatt'daki deneme atölyesinde iki mühendis tarafından geliştirilen ilk tasarım, Otto'nun öncülüğünü yaptığı, dört zamanlı prensibine göre çalışan "regüle edilmeyen sıcak kanal ateşlemeli sistem" idi. Daimler bu sistemin patentini aldı. (DRP 28022). 1883'ün sonunda ilk yatay ve yüksek hızlı test motoru çalışır durumdaydı. Ulaştığı 600 dv/dk ile bu motor önceki motorların azami 120 - 180 dv/dk sınırını kolayca aşıyordu. Bu ufak model motoru temel konsept olarak kullanarak Daimler ve Maybach, otomobil üretiminde bir kilometre taşı olan, bugün ”Büyükbaba Saati" adıyla bilinen, ünlü, Daimler tek silindirli motorunu geliştirdiler.

  • Benz & Cie.

    İlk adımlar

    Mercedes-Benz

    İlk adımlar

    1899'da Benz & Cie. adını alan Benz & Co. Rheinische Gasmotoren-Fabrik, Carl Benz tarafından 1883’de, Mannheim’de, iş adamı Max Kaspar Rose tarafından, satış sorumlusu Friedrich Wilhelm Esslinger'in de katılımıyla kuruldu. Hızlı başarıları sayesinde şirketin çalışan sayısı bir anda 25 kişiye yükseldi. Yeni bir iş kolu olan buhar motorlarının üretimi için bile lisans sağlıyordu. Sabit motorlara olan talebin artması nedeniyle Benz & Co. Rheinische Gasmotoren-Fabrik daha geniş bir fabrikaya ihtiyaç duymaya başladı. Carl Benz, büyük gayretle otomobil motorunu geliştirmek için çalışırken ortakları Rose ve Esslinger Benz'in fikirlerinin geleceği konusunda şüphe duymaya başlamıştı. 1890 yılının mayıs ayında, onların yerine Julius Ganss ve Friedrich von Fischer geçti. Ayrılırken Rose, Benz'e bir tavsiyede bile bulundu: "Zamanını otomobiller için harcama." Yeni ortaklar, Rheinischen Gasmotoren-Fabrik Benz & Cie.'nin Almanya'daki ikinci büyük motor üreticisi ünvanını almasına ve yeni yüzyıla girerken dünyanın lider otomobil üreticisi olmasına tanıklık ettiler. Büyük ekonomik değişim, 1894 ile 1901 yılları arasında üretilen, genellikle “Velo” olarak bilinen, dört tekerlekli, motorlu Velocipede ile birlikte geldi. Hafif ve ucuz olan iki kişilik bu araç, 1200 adet ile seri üretilen ilk otomobil olarak kabul edilir. 1897'de Benz, bugünkü Boxer motorların atası olan Contra motorunu üretti. Bu buluş şirketin, daha güçlü motorlu araçlar için artan talebi karşılayabilmesini sağladı. 1890 ve 1899 yılları arasında çalışan sayısı 50'den 430'a yükseldi. Benz tarafından 1899 yılı içinde 572, sonraki yıl ise 603 araç üretildi.

  • Benz'in Patentli Motorlu Otomobili

    Dünyanın ilk otomobili

    Mercedes-Benz

    Dünyanın ilk otomobili

    Gazlı motor fabrikasının finansal başarısı Benz’i ekonomik anlamda güvenceye aldı. Bu güvence onun kendisini motorlu araba yapma vizyonuna adamasına imkan verdi. Ancak iki pistonlu motor, bir arabanın içine koymak için çok ağır ve çok büyük olduğundan, Benz bütün enerjisini dört-piston prensibine yoğunlaştırdı. Aynı Gottlieb Daimler ve Wilhelm Maybach gibi, onun da motor hızını artıracak bir yol bulması gerekliydi. Aynı Cannstatt mühendisleri gibi, o da ateşleme ve valf kontrolü üzerine yoğunlaştı. Motorunun sadece 400 d/d’ a ulaşmasından dolayı Daimler’ın tasarımından daha az verimli olmasına rağmen, motoru, atsız bir şekilde, bir binek arabasını yürütmeye yetecek gerekli güce ulaştı. Carl Benz aracı da kendisi tasarlayarak, yeteneklerinin ölçüsünü gösterdi. Mevcut bir binek aracının içerisine motorunu yerleştirmek yerine, motoruyla entegre olmuş bir aracı bağımsız bir konstrüksiyon olarak tasarladı. İlk montaj, yatay silindirli ve büyük, yatay monte edilmiş volanlı bir motordur. Benz yenilikçi arabasını üç tekerlekli olarak tasarladı çünkü o dönemdeki binek araçlarında kullanılan tek-pivotlu dümenden memnun değildi. Test Ekim 1885’de başladı. 29 Ocak 1886’da, Emperyal Patent Ofisine “ gazlı motorla yürüyen araç” patenti için başvurusunu yaptığında tarihi önem taşıyan bir adım atmış oldu.  DRP 37435 spesifikasyonlu bu patent bugün otomobilin “doğum sertifikası” olarak görülür ve dünyanın ilk otomobili olarak “Patentli Motorwagen” (Patentli Motorlu Otomobil) ismini taşır.

  • İlk Mercedes

    İlk modern otomobil

    Erken ölümü nedeniyle, Gottlieb Daimler Maybach’ın ortak şirketleri için ürettiği en muhteşem tasarımlarından birini göremedi. İlk Mercedes, 1901’de gerçekleştirilen “Nis Yarış Haftası” etkinliğinde büyük bir heyecan yarattı. Bu Mercedes, güçlü, hafif, düşük ağırlık merkezli bir araç olduğu için daha önce yapılmış bütün araçların arasında göze çarptı. 35 beygir güçlü Mercedes bağımsız bir otomobil tasarımıydı. Otomobil üretiminde kullanılan şaryoların sonunun geldiğine işaret etti. İlk modern otomobil olarak kabul edilen bu öncü tasarımın geliştirilmesi sadece dahi Wilhelm Maybach’a atfedilmez, Emil Jellinek’in insiyatifine de atfedilir. İş adamı ve bir otomobil tutkunu olan, Viyana yakınlarındaki Baden’de ve Nis’de ikamet eden Jellinek, ilk Daimler otomobilini 1897’de satın aldı ve ondan sonra da Maybach ve DMG.’den daha güçlü ve daha hızlı araçlar talep etti. Görkemli yarış zaferleri ve etkileyici satış başarılarıyla Mercedes araçları yeni bir çığır açtı.
     

  • Mercedes Yıldızı

    Üç uçlu yıldızdan Mercedes yıldızına

    Mercedes-Benz

    Üç uçlu yıldızdan Mercedes yıldızına

    Eylül 1902’den itibaren DMG, başarısını kanıtlamış olan Mercedes’in patentine sahipti. Bütün bunlara rağmen karakteristik bir ticari marka amblemi eksikliği vardı. Ta ki Gottlieb Daimler, Paul ve Adolf, babalarının daha önce bir yıldızı sembol olarak kullandığını hatırlayana dek. DMG Yönetim Kurulu bu ilhamı takip etti ve Haziran 1909’da üç uçlu ve dört uçlu yıldızların ticari amblem başvurusunu yaptı. Bu iki logo da yasal olarak koruma altındayı ancak üç uçlu yıldız en nihayetinde kullanılabilmişti. Üç boyutlu bu yıldız 1910’dan itibaren aracın ön radyatörünü süslemeye başladı. Haziran 1926’da iki firmanın birleşmesiyle ilk amblemlerin ana elementlerini birleştiren yeni bir marka adı yaratıldı. Dünyaca meşhur üç uçlu Daimler-Motoren-Gesellschaft yıldızı “Mercedes” markasıyla çevrelendiği gibi aynı zamanda şöhretli Benz markası da buna eklendi ve her iki kelime birbirine defne çelenkleriyle bağlandı.

  • Daimler-Benz AG

    Birleşme Dönemi

    Birinci Dünya Savaşı sonrası piyasalar, özellikle otomobil gibi lüks tüketim malları, enflasyon ve zayıf satış rakamlarından etkilendi. Yalnızca finansal açıdan sağlam olan şirketlerin pazarladığı güçlü markalar ayakta kalmayı başarabildi. İşletmeler genellikle birleşmelere ve yeni ortaklıklara zorlandı. Yıllarca rakip olmuş DMG ve Benz & Cie. Mayıs 1924’de iş ortaklığına soyundular. Koordine edilmiş tasarımlarla, üretim teknikleriyle, satın alma stratejileriyle, satış ve reklamlarla, rekabete yoğunlaşırlar. “Mercedes” ve “Benz”  markalarının ortak pazarlama aktiviteleri ilk başta yeni kurulmuş olan “Mercedes-Benz Otomobil GmbH.” tarafından idare edildi. Dünyanın bu iki en eski otomotiv üreticisinin füzyonu Haziran 1926’da Daimler-Benz AG kurulduğu zaman oluştu. Yeni şirket, Ekim 1926’da Berlin Motor Şovu’nda ilk Daimler-Benz ürün yelpazesini gösterime sundu. Bu gösterimde yeni Mercedes-Benz markası altında birlikte geliştirilmiş ilk yolcu otomobili modelleri görüldü: 8/38 beygir güçlü iki litrelik araç (W 02) ve 12/55 beygir güçlü üç litrelik model (W 03).
    “K” Modeli de bu gösterimdeydi.  12/100/140 beygir güçlü araçtan yola çıkılarak bu özel modelde daha kısa bir aks mesafesi vardı ve o dönem için dünyanın en hızlı gezinti otomobiliydi. Bu model, Nisan 1927’de standart satış yelpazesine eklendi. Yeni modeller, üzerlerinde yeni amblemi, yani Mercedes yıldızını taşımışlardır. Üç uçlu bu yıldız Mercedes-Benz araçlarını bugün halen zarafetiyle süslemektedir. Bu yıldız dünyada kalite ve güvencenin sembolü olmuştur. Mercedes-Benz ismi evrensel olarak gelenek ve yenilikçilik ile ilişkilendirilir. Mercedes-Benz, motorlu taşıtların geleceğidir.

Mercedes AMG'nin 50 yılı


Performansta yarım asırlık uzmanlık

Mercedes AMG'nin 50 yılı


Performansta yarım asırlık uzmanlık

Tekerlek izleri ile 50 sayısını çizen Mercedes-AMG GT aracına bir bakış.

AMG. Bu üç harf, otomobilin yüksek performansını, seçkinliğini, verimliliğini ve yüksek dinamizme sahip sürüş keyfini dünya çapında temsil eder. Affalterbach şirketi, 2017 yılında 50. yıl dönümünü kutladı. Bu yarım asırlık süre boyunca çok sayıda motor sporu başarısına imza atan ve eşsiz binek otomobiller geliştiren Mercedes-AMG, son derece başarılı spor otomobilleriyle performans markası olarak kendini tekrar tekrar kanıtladı ve geçen her gün kanıtlamaya devam ediyor.