SL Roadster.

Koleksiyonun "asla yerinde duramayan" parçası.

Tarihçe


Otomobil tarihinin kilometre taşı.

SL bir spor otomobil ikonudur ve daima zamanının en popüler spor otomobillerinden biri olmuştur.

Tarihçe


Otomobil tarihinin kilometre taşı.

SL bir spor otomobil ikonudur ve daima zamanının en popüler spor otomobillerinden biri olmuştur.

Motifte, 1952 model iki SL yarış otomobili gösterilmektedir.
Resimde, 1952 model iki SL yarış otomobili gösterilmektedir.

"Martı Kanatlı kapının" tarihi yarış sporu ile başlıyor.

300 SL (W 194), İkinci Dünya Savaşından sonra SL (Süper Hafif) adını alan ve yeniden tasarlanan ilk Mercedes-Benz yarış otomobilidir.

Yeni geliştirilen boru tipi örgü şasi, mümkün olan en güçlü burulma direncinde dahi düşük bir ağırlık sağlasa da, geleneksel kapılara olanak vermiyor. Çözüm, yukarı doğru açılan kapılar. Ve "martı kanadı kapı" doğuyor. 1954'te, 300 SL "Gullwing" (W 198) başarı hikayesini yazmaya devam ediyor.

Resimde, 1957 model bir Mercedes-Benz SL Roadster gösterilmektedir.

Sadece uçmak daha güzel.

Üstü açık ve iki kişilik araçlar 1950'lerin sonlarında çok revaçta. Böylece 1957'de 300 SL Roadster, efsanevi "Martı kanadı kapının" yerini alıyor ve yüksek performanslı yarış otomobilleri kategorisinde de üstü açık sürüş keyfini mümkün kılıyor.

Boru tipi örgü şasi, Roadster'ın da taşıyıcı gücü olmaya devam ediyor. Ancak daha alçak tasarlanmış yan kısımlar, üstü açık bir araç için belirleyici koşul olan geleneksel ve önden menteşeli kapıların kullanılmasını mümkün kılıyor.

Resimde, 1963 model bir Mercedes-Benz SL "Pagode" gösterilmektedir.

Üstü açık sürüşü sevenler için kült mekan.

Mart 1963'te Mercedes-Benz, Genf Otomobil Salonu'nda 230 SL'i (W 113) tanıtıyor ve böylece sportif sürüş keyfini yeniden icat ediyor: Güç, artık konfor ve ideal emniyetle birleşiyor.

230 SL, üç farklı model ile piyasaya sürülüyor: üstü açılan Roadster, sert tavanlı Coupé ve ikisinin karması. Uzak doğu tapınaklarını andıran içe doğru kavisli sert tavanından dolayı 230 SL'e, "Pagoda" takma ismi veriliyor.

Resimde, 1971 model Mercedes-Benz SL R 107 gösterilmektedir.

Daima yenilikçi.

Konforlu ve daha yüksek performanslı iki kişilik aracın devamı 1971'den itibaren R 107 yapı serisi ile geliyor. 1971 model 350 SL sekiz silindirli ilk SL oluyor.

147 kW (200 PS) ile dokuz saniyede 100 km hıza ulaşıyor. Yakıt deposu, çarpmaya karşı korumalı olarak arka aksın üstüne entegre ediliyor. Geniş yüzeyli bölme levhasına sahip dört kollu direksiyon simidi ve kapıların zıplamasını engelleyen kelepçeli kapı kolları da yenilikler arasında yer alıyor.

Motifte, 1989 model Mercedes-Benz SL R 129 yapı serisi gösterilmektedir.

Çok sportif.

Kumaş tente tek bir tuşla 20 saniyede açılıp kapanıyor ve böylece büyük bir konfor kazancı sağlanmış oluyor.

Bu model nesli dünyada çok sayıda ilki birleştiriyor: entegre edilmiş emniyet kemerlerine sahip sportif koltuklar, tam otomatik katlanır tavan ve cereyansız üstü açık bir sürüş için arka rüzgar deflektörü. 500 SL'in 5,0 litre dört valfli V8'i 240 kw (326 PS) gücündedir ve oldukça sportif bir sürüş sağlar.

Resimde, 2001 model bir Mercedes-Benz SL gösterilmektedir.

Dünyanın en güçlü Roadster'ı.

Teknoloji, tasarım ve donanım fark edilir bir şekilde geliştiriliyor. Önceki nesillerden farklı olarak bu SL, sabit tavanını her zaman yanında taşıyor.

Vario tavan ister aracın içinden ister uzaktan kumanda üzerinden tek tuşla 16 saniye içinde açılıp kapanıyor. 2004 yılında SL serisinin yeni son model otomobili SL 65 AMG çıkıyor. 612 PS (450 kW) ve 1.000 Nm ile dünyanın en yüksek güce ve en yüksek torka sahip Roadster'ı.


Tarihçe hakkında daha fazla bilgi edinin:

SL'in eşsiz tarihinin sizi alıp götürmesine ve rüya gibi Almanya, İtalya veya Fransa turlarında Mercedes-Benz'in tarihi araçlarının sizi etkilemesine izin verin.


Tarihçe hakkında daha fazla bilgi edinin:

SL'in eşsiz tarihinin sizi alıp götürmesine ve rüya gibi Almanya, İtalya veya Fransa turlarında Mercedes-Benz'in tarihi araçlarının sizi etkilemesine izin verin.

Tasarım


Zamansız siluet ve klasik Roadster orantıları.

En saf ve aynı zamanda en sportif formdaki zarafet. Ve AMG tasarım konsepti ile birlikte ayrıca modern. SL, şimdiye uyarlanan bir ikondur.

Tasarım


Zamansız siluet ve klasik Roadster orantıları.

En saf ve aynı zamanda en sportif formdaki zarafet. Ve AMG tasarım konsepti ile birlikte ayrıca modern. SL, şimdiye uyarlanan bir ikondur.

Konfor


SL, sahip olduğu nitelikleri gizlemez.

Konfor


SL, sahip olduğu nitelikleri gizlemez.

Resimde, Mercedes-Benz SL Roadster üstten gösterilmektedir.

Panoramik vario cam tavanı 20 saniyeden kısa bir sürede açmak veya kapatmak için bir tuşa basmak yeterlidir. Ve güneş kendini göstermese bile SL için hiç sorun değildir.

MAGIC SKY CONTROL’e sahip panoramik vario cam tavan, kapalı durumda iken dahi otomobilin içerisinde açık hava hissini mümkün kılar. Her zaman ve her yerde eşsiz bir sürüş deneyimi için.

AIRSCARF Ense Isıtma Sistemi ve rüzgarlık sayesinde ise SL sürücüleri için neredeyse tüm yıl Cabriolet deneyimi yaşanır.

Güvenlik


Mercedes-Benz kullanmanın verdiği iyi his.

SL Roadster'ın modern güvenlik ve yardımcı sistemlerini keşfedin.

Güvenlik


Mercedes-Benz kullanmanın verdiği iyi his.

SL Roadster'ın modern güvenlik ve yardımcı sistemlerini keşfedin.

Güvenlikte öne çıkan özellikler:

Motifte, SL Roadster bir yolda seyir halinde gösterilmektedir.

Özellikler


Fazlasıyla performans.

Altı silindire sahip motoru ile SL, üstün güç ve mükemmel sürüş kültürü ile etkileyicidir.

Özellikler


Fazlasıyla performans.

Altı silindire sahip motoru ile SL, üstün güç ve mükemmel sürüş kültürü ile etkileyicidir.

Motorlar

SL 400 FL

Hızlanma 0–100 km/saat (s)

4.9 sn.

Motifte, SL Roadster'ın dış mekan tasarımı yan perspektiften gösterilmektedir.