Resimde, Kaliforniya çölünde yol alan Mercedes-Benz GLS'nin kuş bakışı görünümü gösterilmektedir.

Inspiration

Turlarda: Yeni GLS ile Kaliforniya çölünde.

SUV kapsamında bir S-Serisidir. GLS ile ilk sürüş deneyimi için araca binin ve kemerinizi bağlayın!

Inspiration

Turlarda: Yeni GLS ile Kaliforniya çölünde.

SUV kapsamında bir S-Serisidir. GLS ile ilk sürüş deneyimi için araca binin ve kemerinizi bağlayın!

AIRMATIC: Bulutların üzerindeymiş gibi sürüş yapmak.

Resimde, Kaliforniya çölünde yol alan Mercedes-Benz GLS 3/4 ön perspektiften gösterilmektedir.

AIRMATIC: Bulutların üzerindeymiş gibi sürüş yapmak.

Kaliforniya çölünde küçük bir kasaba olan Cahuilla Hills'in 15 kilometre ilerisinde bir kara yolu. GLS yaklaşık 90 km/h hızla yoldaki sayısız çukurun üzerinden, sanki hiç yokmuşlar gibi saki bir şekilde geçiyor. Bundan AIRMATIC havalı süspansiyon sorumludur. Yürüyen aksamı ilgili sürüş ve yol durumuna uyarlar ve münferit tekerlekler buna uygun şekilde kendiliğinden ayarlanır. Bu teknoloji sayesinde yürüyen aksam yoldaki her engelin üstesinden gelir.

Sınırsız olanaklar.

Fotoğrafta, Kaliforniya çölünde yol alan Mercedes-Benz GLS ön perspektiften gösterilmektedir.

Sınırsız olanaklar.

Ana kara yolundan çıkıyor ve küçük bir yan yola giriyoruz. Asfalt üzerinde daha fazla kum var. Düz yolda sürüş keyfi önceden olduğu gibi korunuyor; kısa süre sonra yolun kıvrımlı kısmına geldiğimizde DYNAMIC SELECT şalterini "Comfort" (konfor) modundan "Offroad" moduna çeviriyoruz. Yol düz değil ve ACTIVE CURVE SYSTEM'e (aktif viraj sistemi) daha da minnet duyuyoruz. Aktif yalpa stabilizasyonu ile kötü yollarda bile virajlarda yüksek sürüş konforu sağlıyor.

Ve bizi etkileyen bir şey daha: Şehre uygun ölçülere sahip olmasına rağmen beş metrenin üzerine uzunluğa ve sürücü ve 60 litrelik yakıtla birlikte 2.500 kg'ın üzerinde bir ağırlığa sahip GLS 500 4MATIC aracımız, biturbo sekiz silindiri ve dört tekerlekten çekişi sayesinde, tahrik kaybı yaşamadan yokuş yukarı virajların üstesinden zahmetsizce geliyor.

GLS 500 4MATIC : karma yakıt tüketimi: 11,3–10,9 l/100 km; karma CO₂ emisyonları: 264–255 g/kmYakıt tüketimi ve CO2 emisyonları ile ilgili verilen değerler, öngörülen ölçme yöntemine (§ 2 Nrn. 5, 6, 6a Pkw-EnVKV yönetmeliğinin geçerli olan metnine) göre belirlenmiştir. Bilgiler, münferit bir araç ile ilgili olmayıp, bir teklifin parçası değildir; sadece çeşitli araç tipleri arasında karşılaştırma yapma amacına hizmet ederler. Değerler, tekerleklere/lastiklere göre farklılık göstermektedir.

V8 güç.

V8 güç.

Tozlu pistte sürüşe devam ediyoruz; şu anda rüzgar olmadığı için rüzgar türbinleri dönmeyen bir rüzgar santralinin yanından geçiyoruz. Yolumuz yokuş yukarı. Her iki turboşarjın turboşarj basıncı artıyor. 1.800 ila 4.000 dev/dak arasında 700 Nm maksimum tork ve 455 PS güç üreten V8 motorunun etkileyici gürlemesi eşliğinde dağı aşıyoruz. Yukarıya doğru sürüşte 9G-TRONIC otomatik şanzıman uyumlu bir şekilde vitesleri değiştiriyor.

Kaliforniya çölünde yol alan Mercedes-Benz GLS'nin ¾ arka perspektiften görünümü.
Resimde Kaliforniya çölünde dinamik bir sürüşle yol alan Mercedes-Benz GLS arka perspektiften gösterilmektedir.
Resimde, Kaliforniya çölünde dinamik Offroad bir sürüşle yol alan Mercedes-Benz GLS ön perspektiften gösterilmektedir.

Toz, kum ve özgürlük.

Resimde, Kaliforniya çölünde yol alan Mercedes-Benz GLS'nin ¾ önden görünümü gösterilmektedir.

Toz, kum ve özgürlük.

GLS sanki S-Serisi offroada dönüşmüş hissi uyandırıyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi 4MATIC ile donatılmış olan araç, zorlu olmayan arazilerin üstesinden ESP'ye bir kez bile başvurmadan geliyor. Zorlu arazilerde sürüşü sevenler, opsiyonel Offroad teknik paketinden çok keyif alacak. 262 mm'ye kadar yerden yükseklik sunar ve ayrıca "Offroad Plus" sürüş programına sahiptir. Burada tahrik, gevşek zeminde sürüş için optimize edilir. Arazide vitesin manuel olarak değiştirilmesi önerilir: "M" modunda vitesler, ilerideki rampa çıkışlarına göre uyarlanabilir. Maalesef görünür çevremizde 600 mm'lik geçilebilir su derinliğini deneyebileceğimiz bir akarsu yok. Ama lüks Offroad aracımıza akarsu geçişinde de güvenimiz tam.

Ferahlık hissi.

Resimde Mercedes-Benz GLS'nin iç mekanı sürücü perspektifinden gösterilmektedir.

Ferahlık hissi.

Arka kısmın arkasındaki toz bulutu, kısa bir içecek molası için motoru durdurduğumuzda yavaşça yere süzülüyor. Bakışlarımızı geniş tasarlanmış olan kokpite çeviriyoruz. Burada da Si-Serisinin varisi olan GL'nin neden SUV kapsamında kabul edildiği açık. İç mekan birinci sınıf taleplere göre tasarlanmış. Ele iyi oturan ve kaliteli Nappa deri çok fonksiyonlu spor direksiyon simidinden deri kaplamalı ön panele ve konforlu deri koltuklara kadar işçilik en küçük ayrıntısına kadar birinci sınıftır. Özellikle COMAND Online sisteminin sekiz inç büyüklüğündeki renkli medya ekranı son derece etkileyici. Güneş ışınları altında bile çok rahat bir şekilde okunabiliyor. Böylece bir ferahlık, konfor ve lüks hissi oluşuyor. GLS ayrıca çok fazla alan sunuyor: Bagajda, arka koltuk sırt dayanaklarının kargo konumuna alınması gibi akıllı özellikler ile 680 litre hacminde bir alan elde ediliyor. Hatta azami 2.300 litrelik bir yükleme alanına ulaşmak da mümkün. GLS, Kaliforniya çölünde yıldızların altında bir gece geçirmek için sorunsuz bir şekilde konforlu bir yatak odasına dönüşüyor.

Tüm disiplinlerde ikna edici.

Resimde, Kaliforniya çölünde yol alan Mercedes-Benz GLS'nin 7/8 önden görünümü gösterilmektedir.
Resimde, Mercedes-Benz GLS, Kaliforniya'daki bir malikanenin önünde ¾ ön perspektiften gösterilmektedir.

Tüm disiplinlerde ikna edici.

Palm Springs üzerinden tekrar Desert Palms'a dönüyoruz. Çöl olmasına rağmen inanılmaz derecede yeşil alan var. Bu bölgede sayısız golf sahası bulunuyor; bitkiler için gerekli olan su Colorado River'dan geliyor. Sakin bir sürüşten sonra palmiyelerin gölgesine giriyoruz. Bu esnada PARKTRONIC'li aktif park asistanı değerli bir yardımcı görevi görüyor. Hassas bir şekilde ve kendiliğinden aracı boşluğa yönlendiriyor; biz sadece vites, gaz ve freni kullanıyoruz. Motoru durduruyoruz. Çok etkilendik. GLS'de S-Serisi, SUV ve offroad bir arada; yani çok sayıda talebi karşılıyor ve tüm bu disiplinleri ahenkli bir tarzda bir araya getiriyor.

Resimde, Kaliforniya çölündeki bir offroad yolda gece ışığında Mercedes-Benz GLS gösterilmektedir.
Maalesef istenen video şu anda sunulamıyor. Lütfen daha sonra tekrar deneyin.
Tekrar oynat

GLS 500 4MATIC: Karma yakıt tüketimi: 11,3–10,9 l/100 km; karma CO₂ emisyonları: 264–255 g/kmYakıt tüketimi ve CO2 emisyonları ile ilgili verilen değerler, öngörülen ölçme yöntemine (§ 2 Nrn. 5, 6, 6a Pkw-EnVKV yönetmeliğinin geçerli olan metnine) göre belirlenmiştir. Bilgiler, münferit bir araç ile ilgili olmayıp, bir teklifin parçası değildir; sadece çeşitli araç tipleri arasında karşılaştırma yapma amacına hizmet ederler. Değerler, tekerleklere/lastiklere göre farklılık göstermektedir.